تاریخ : جمعه 18 مهر 1393برچسب:,
نویسنده : مسعود خرداد

اسامی جودوکاران فعال شهرستان بروجرد در 

ادامه مطلب همین پست آمده است، لطفا برای دیدن آن ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

به سامانه اطلاع رسانی هیئت جودو و کوراش شهرستان بروجرد خوش آمدید
برچسب‌ها:

 

تاریخچه ورزش جودو در شهرستان بروجرد

(قسمت اول)

لطفا برای مطالعه این مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

به سامانه اطلاع رسانی هیئت جودو و کوراش شهرستان بروجرد خوش آمدید
برچسب‌ها:
جودو کاران عزیز!
این نرم افزار که برای آموزش جودو از سطح کیو نه تا کیو یک طراحی شده است.
لطفا برای دانلود فایل از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
http://goo.gl/EP6nGu
به سامانه اطلاع رسانی هیئت جودو و کوراش شهرستان بروجرد خوش آمدید
برچسب‌ها:
تاریخ : جمعه 8 فروردين 1393برچسب:,
نویسنده : مسعود خرداد
به گزارش خبرنگار سرويس ورزشي باشگاه خبرنگاران ،  ورزش «جودو» یکی از ورزشهای قدیمی در کشور ژاپن و بنیانگذار آن استاد "جیگارو کانو" است. واژه "جودو" از ترکیب دو کلمه "جو" به معنای ملایمت ، و واژه "دو" به معنی اصل و یا روش است.لغت"جو" از ورزش «جوجیتسو» مشتق شده که توسط سامورائی ها مورد استفاده قرار می گرفت . پس جودو را تحت عنوان "روش ملایمت" ترجمه کرده‌اند.

 

استاد کانو، جودو را آمیزه ای ا ز قدرت و هنر توصیف کرد که در آن به شما می آموزد، چگونه از قدرت رقبا علیه خود آنها استفاده کنید و جودوکار یاد می‌گیرد چگونه درصدد اجرای حمله به‌موقع در طول مدت مسابقه باشد، جودوکار در حین مسابقه می آموزد به‌دنبال نقاط ضعف حریف بوده و آماده باشد که با تمام قوا به اوحمله کند. البته نکته اصلی در طول مسابقه، به‌کارگیری مقدار صحیح قدرت مورد نیاز است.در این ورزش یک آدم ضعیف و سبک وزن با استفاده از فنون جودو می‌تواند یک هرکول قدرتمند را بر زمین بزند و بر او غلبه کند یعنی یک فرد کوچک اندام با استفاده از اصول "یاوارا" می‌تواند مرد قوی هیکلی را پرتاب کند ویا به نحو موثری از قدرتش برای خنثی کردن قدرت یک مرد قوی هیکل استفاده کند. 

 

این اصول و تاکتیک‌ها باعث شد که محققان بازاریابی از جودو به عنوان یک پدیده ورزشی در بازار استفاده کنند و به شرکتهای کوچکتر رمز بقا و غلبه بر حریفان قدرتمند را بیاموزند، به گونه‌ای که در مقابل آنان زانو نزده، و به جنگ تن به تن با آنها بپردازند. 


جودو

جودو (به ژاپنی: 柔道) ( تلفظ راهنما·اطلاعات) (به معنی «طریقت نرمی یا انعطاف») هنری رزمی، ورزش رزمی است که از کشور ژاپن نشأت گرفته‌است. منشا جودو از هنر رزمی جوجیتسو است و در سال ۱۹۳۲ توسط فردی ژاپنی به نام دکتر جیگارو کانو پایه‌گذاری شد. هم‌اکنون محل فدراسیون جهانی جودو در کودوکان ژاپن می‌باشد. جودو اولین رشته رزمی شرقی است که در المپیک ۱۹۶۴ توکیو وارد المپیک شد.

 


يك مسابقه جودو


تاریخچه و فلسفه اولیه 

تاریخچه جودو از زندگی موسس آن جدا ناپذیر است. پایه گذار جیگارو کانو یک دانشمند و معلم ژاپنی بود. کانو در یک خانواده نسبتاً مرفه به دنیا آمد. پدرش، جیروسکو، پسر دوّم کاهن اعظم معبد شینتو هیوشی بود. او با کانو ساداکو ازدواج کرد.

 

هنر رزمی جودو که بر خاسته از ژاپن است جزء هنر های رزمی مثل کاراته، تکواندو و کونگ فو می باشد با این وجود بسیار متفاوت از سایر هنرهای رزمی می باشد چرا که در آن مشت زدن و لگد زدن در مسابقات ممنوع است.

 


جيگارو كانو پايه گذار و موسس جودو

درجات فنی
ورزشکاران این رشته، درجات را از Q۱۰ (کیو ۱۰) یا همان کمربند سفید آغاز و با طی مراحل Q9 تا Q1 کمربندهای زرد، سبز، بنفش و قهوه‌ای به درجهٔ دان یا کمربند مشکی می‌رسند. که کمربند مشکی از دان یک آغاز و تا دان ۱۰ ادامه می‌یابد.
 

 

به سامانه اطلاع رسانی هیئت جودو و کوراش شهرستان بروجرد خوش آمدید
برچسب‌ها:
صفحه قبل 1 صفحه بعد
آخرین مطالب